Handicare Group utser Executive Vice President Strategy and Business Excellence

Handicare Group meddelar idag att Pernilla Lindén utses till Executive Vice President Strategy and Business Excellence för Handicare Group.

Pernilla Lindén har arbetat på Mölnlycke Healthcare sedan 2007 och tillbringat de senaste 20 åren inom Finance och som kommersiell ledare. Under de senaste tre månaderna har Pernilla arbetat som konsult på Handicare och varit ett stöd till den nordamerikanska organisationen med implementering av nyckelprocesser, segmentering, målgruppsanalys och prognostisering.

“Jag är oerhört glad över att kunna välkomna Pernilla till Handicare Group och vår ledningsgrupp. Hon är en hängiven, resultatorienterad ledare med en påvisad meritlista. Hennes förmåga att implementera strategier, driva hållbar tillväxt och maximera företags resultat med förbättrad effektivitet tillsammans med hennes breda bakgrund kommer att bli ett bra tillskott till ledningsgruppen, säger Staffan Ternström, CEO Handicare Group.

Pernilla kommer att ingå i Handicare Groups ledningsgrupp där hennes fokus är att driva business excellence. Hon kommer initialt att prioritera Nordamerika där hon ska utveckla och implementera våra kommersiella processer från ett sälj- logistik- och kundtjänstperspektiv. Hon kommer även att ansvara för Vehicle Accessibility. Pernilla kommer att anta sina nya arbetsuppgifter den 1 januari 2019.

Attachment: Handicare Group utser Executive Vice President Strategy and Business Excellence