Ny CFO Handicare Group AB – Pernilla Lindén

Pernilla Lindén har idag utsetts till Chief Financial Officer (CFO) på Handicare Group AB, då Stephan Révay har beslutat att lämna företaget.

Pernilla har varit EVP Strategy & Business Excellence på Handicare Group och både varit involverad i prisstrategi och finansfrågor såväl som en viktig del i vårt fokus att förbättra vår verksamhet i Nordamerika. Innan dess var Pernilla VP Global Commercial Controlling på Mölnlycke Healthcare. Pernilla har tidigare också haft en roll som interim CFO på Mölnlycke under nio månader 2016. Pernilla har mer än tjugo års erfarenhet av seniora befattningar både inom International Finance & Business i Mölnlycke och i noterade företag såsom Handicare och Excide Technologies.

Pernilla börjar sin nya roll som CFO den 13 augusti, 2019. Stephan Révay är ansvarig fram tills detta datum. “Jag vill ta detta tillfälle i akt att tacka Stephan för hans viktiga bidrag till Handicare under de senaste tre åren, inte minst i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm. Jag önskar Stephan all lycka framöver”, säger Staffan Ternström, Koncernchef och VD på Handicare Group AB. Stephan har fått och accepterat en ny roll som Senior Advisor på PWC.

”Jag är väldigt glad att få utse Pernilla till vår nya CFO. Hon är en erfaren ledare inom finansområdet. Hon har även en djupgående förståelse för hela värdekedjan genom sin långa erfarenhet som Finance Business Partner och även genom att ha haft hela affärsansvaret i roller som Business Director”, Staffan Ternström, Koncernchef och VD på Handicare Group AB.

PDF: Ny CFO Handicare Group AB – Pernilla Lindén ("PDF")