Handicare EvaDrive – Vinnare av German Innovation Awards 2019

Handicare Group AB meddelar att EvaDrive, en motoriserad mobil lyft från Handicare, som drastiskt minskar kraften som krävs för att överföra och lyfta patienter, blev vinnaren av German Innovation Awards 2019 tidigare i år.

German Innovation Awards lyfter fram produkter i olika sektorer som skiljer sig från tidigare lösningar genom att vara användarcentrerade och erbjuda ett mervärde. 695 produkter tävlade om det prestigefyllda priset varav 36 produkter utsågs som vinnare. EvaDrive vann i klassen Excellence in Business to Consumer – Medical and health.

Mobila lyften EvaDrive körs med minimal styrka. Handtaget känner av minsta rörelse och EvaDrive kan styras i trånga utrymmen med bara fingertopparna, till exempel för att positionera en brukare i ett litet sjukhusrum. EvaDrive vänder, backar och kör framåt genom att handtaget lätt förs i önskad riktning. En ensam vårdare kan därmed enkelt manövrera lyften vid förflyttning av tunga brukare

Läs mer om EvaDrive på www.handicare.se/product/evadrive/ och German Innovation Award på www.german-innovation-award.de/en

För mer information:
Marcus Larsson, Marketing Director
Telefone: +46 708 348734
Epost: marcus.larsson@handicare.com

PDF: Handicare EvaDrive – Vinnare av German Innovation Awards 2019 ("PDF")