Handicare Group utser ny Executive Vice President Human Resources

Handicare Group meddelar idag att Mattias Hakeröd, för närvarande SVP Human Resources & Internal Communications på Fingerprint Cards, har utsetts som ny Executive Vice President Human Resources för Handicare Group.

Mattias Hakeröd har arbetet på Fingerprint Cards sedan 2017 och har en tjugoårig karriär inom HR, alltid med ett starkt affärsfokus. Mattias bidrar med lång erfarenhet från internationella roller i ledande position inom ett flertal industrier såsom medicinteknik, teknologi och pharma.

“Jag är oerhört glad över att kunna välkomna Mattias till Handicare Group och vår ledningsgrupp. Jag vet att Mattias med sin gedigna erfarenhet av förändringsarbete och organisationsutveckling kommer att spela en viktig roll i vårt tillväxtprogram. Han står för ledarskap, hög energinivå och integritet”, säger Staffan Ternström, CEO på Handicare Group.

“Jag ser fram mot att återvända till medicinteknikindustrin och få påbörja en spännande resa med Handicare. En viktig leverabel är att skapa tillväxt genom företagets starka kultur och värdegrund, men också genom rätt mix av kompetenser, säger Mattias Hakeröd.

Mattias kommer att ingå i Handicare Groups ledningsgrupp där han kommer att ansvara för koncernens organisations- och ledarutveckling samt ledarförsörjning. Mattias börjar den 7 januari 2019.

Attachment: Handicare Group utser ny Executive Vice President Human Resources